Kliendilood
-
Suurfirma hirmutas ülekohtuse rahanõudega
20. mai 2024
Klient pöördus ERGO õigusabikulude kindlustuse poole murega, et üks Eestis tegutsev autojagamisteenuse pakkuja nõuab temalt raha, olles määranud kliendile trahvi sõidukile kahju tekitamise eest. Klient oli sõitnud teenuspakkuja autoga ning selle sõidu lõpul korralikult parkinud. Ettevõte aga väitis, et sõidukit on kahjustatud. -
"Üllatusi" täis maja
22. märts 2023
Klient soovis juba ammu osta endale ilusat suure aiaga maja, mis asuks rahulikus kohas ning eemal linnakärast. Ühel hiliskevadisel päeval avastas ta müügipakkumise, milles müüdi otsekui tema unistuste maja. Müüja lubas kiiret maja vabastamist, nii et juba jaanipäevaks oleks saanud klient oma perega sisse kolida. Ehkki maja polnud esimeses nooruses, tundus välisel vaatlusel kõik suurepärases korras olevat.
-
Asendusauto kulusid ei pea alati hüvitama
2. märts 2023
Juhtus autoavarii, milles meie klient oli süüdi. Kliendi liikluskindlustus hüvitas kannatanule kogu tekkinud kahju, kuid ei olnud nõus hüvitama rendiauto tasu, mille vastaspool oli rentinud ajaks, mil tema sõiduk oli remondis. Nii potsataski kuu aega pärast avariid kliendi postkasti nõue rendiauto kulu hüvitamiseks ligi 800 euro ulatuses. Klient oli nõudest väga ehmunud ja peaaegu valmis seda tasuma, kuid pöördus enne siiski nõu saamiseks õigusabikulude kindlustuse juristide poole.
-
Äriklassi lend topelt hinnaga
21. veebruar 2023
Meie kliendid tellisid reisibüroo vahendusel reisi Lõuna-Ameerikasse. Selleks, et juba lennu ajal täielikult puhkuselainele häälestuda, otsustati lennata äriklassis. Kliendid maksid küll mitu tuhat eurot rohkem, kuid selle eest lootsid teenust, mida saaks täiel rinnal nautida. Kahjuks ilmnes lennujaama jõudes, et reisibüroo ei olnud teinud äriklassi broneeringut. Klientide jaoks oli see ääretult ebameeldiv üllatus, sest kliendid pidid ise kohapeal tasuma teenuse eest, mille eest tegelikult oldi juba reisibüroole makstud. Põhimõtteliselt pidid nad tasuma äriklassi lennu eest topelthinna.
-
Kindlustushüvitis varastatud auto eest
1. veebruar 2023
Ühel juunikuu öösel varastati meie kliendilt auto, mis oli pargitud Tallinna kesklinnas asuvasse parklasse. Nädal hiljem sõideti sõidukiga vastu puud ning sõidukõlbmatu vrakk viidi politsei parklasse hoiule. Klient pöördus oma kaskokindlustuse poole sõiduki väärtuse hüvitamiseks. Kindlustus keeldus hüvitist maksmast. Esialgu kahtlustati, et keegi kliendi tuttavatest on sõiduki varguse taga. Hiljem väideti, et võti oli jäetud sõiduki autosse, mistõttu vastavalt kaskokindlustuse tingimustele on kindlustusel õigus hüvitamisest keelduda. Klient kinnitas, et juba kaskokindlustuse lepingu sõlmimisel oli tal vaid üks võti ning ühtegi võtit sõidukisse ei olnud jäetud.
-
Iga puhkusepäev maksab
19. jaanuar 2023
Õigusabikulude kindlustuse poole pöördusid mitmed kliendid, kes pidid ühe tuntud reisiettevõtte kaudu sõitma puhkusele soojale maale. Paar nädalat enne reisi teatas reisibüroo, et lennuajad on muutunud. Kui esialgse plaani kohaselt pidid kliendid kohale jõudma varahommikul, siis uue väljumisega oleks kohale jõutud alles järgmisel öösel. Klientidel oli broneeritud hotell koos kõikide söökidega. Hilisema väljalennu tõttu lühenes nende puhkus ning nad jäid ilma terve päeva söökidest ja jookidest.
-
Kadunud pagas
4. jaanuar 2023
Ühel talveõhtul sõitis meie klient liinibussiga Tallinnast Tartusse. Tartu bussijaama jõudes avastati koos bussijuhiga, et kliendi pagasiruumi jäetud kohver oli kadunud. Bussijuht ei osanud kuidagi selgitada, kuidas sai pagas kaduma minna. -
Remondiettevõte võttis ettemaksu, kuid kokkulepitud töid ei teostanud
15. september 2021
Klient pöördus ERGO õigusabikulude kindlustuse poole, kuna oli tellinud remondiettevõttelt oma korteri renoveerimistööd, kuid peale ettemaksu tasumist hakkas remondiettevõte tööde alustamisega venitama.
-
Naaber sulges hiljuti soetatud kinnisasjale ligipääsutee
15. september 2021
Klient soetas endale kinnisasja, millele ligi pääsemiseks pidi aga läbima naabri teed. Ühel hetkel ei olnud suhted naabriga enam kõige paremad ja naaber otsustas tee sulgeda. Klient sai oma murele lahenduse ERGO abiga.
-
Kodu müümine lõppes kohtupingis
15. september 2021
ERGO õigusabikulude kindlustusega isik müüs korteri, mille oli neli aastat tagasi ise enda jaoks remontinud – vahetanud elektrijuhtmed, aknad ja soojustanud seinad seestpoolt. Aasta pärast müüki algas kemplemine ostjaga. Küll soovis ostja korteri tagasi anda, kuna õhksoojuspump ei küta piisavalt ja aknad kondenseeruvad ja jäätuvad ning lasevad tuult läbi. Koostasime ostjale vastuskirja.
Möödus aastake nii öelda vaikuses, siis sai klient kohtumääruse, kus ostja soovis korteri tagastada ja lisaks müügihinnale 2000 eurot hüvitist või alternatiivselt kahjuhüvitist summas 5000 eurot. -
Vaidlus reisikorraldajaga seoses reisitasu hinna alandamise nõudega
19. mai 2021
ERGO Insurance SE õigusabikulude kliendid pöördusid õigusabikulude kindlustuse poole seoses sellega, et ülemaailmse pandeemia väljakuulutamisega märtsis katkestas reisikorraldaja nende Bali saare puhkusereisi. Kliendid toimetati küll tagasi Eestisse, kuid klientidel jäi saamata kuue päeva majutus ja toitlustus Balil, mille eest oli tasutud. Reisikorraldaja keeldus põhjendamatult klientide reisitasu hinna alandamise nõude rahuldamisest. -
Vaidlus seoses maine kahjustamisega
19. mai 2021
Klient pöördus ERGO õigusabikulude kindlustuse poole, sest oli saanud ootamatult advokaadilt nõudekirja mittevaralise ja varalise kahju hüvitamiseks kokku rohkem kui 1000 euro ulatuses. Nõudekirja järgi oli klient ühe ajalehe artikli kommentaaris väidetavalt avaldanud teise isiku kohta ebaväärikaid hinnanguid, kahjustades sellega oluliselt selle isiku mainet. -
Tööandja muudab ühepoolselt lepingu tingimusi
19. mai 2021
Õigusabikulude kindlustuse poole pöördus klient, kelle tööandja koroona tulekul hakkas ühepoolselt muutma töölepingu tingimusi, täpsemalt lisatasu arvestamise korda. Selle tulemusel oleks töötaja kaotanud igakuiselt hinnanguliselt 20-30% töötasust. Ehkki tegemist oli keerulise ajaga, polnud õigustatud tööandja äririskide maandamine töötajate arvelt. -
Kui üürnik ei soovi korterist välja kolida
19. mai 2021
Klient üüris välja korterit. Üürnik oli korteris elanud väga pikk aega, kuid pidevalt jäi üürimaksetega võlgnevusse. Lõpuks klient ei soovinud enam üürniku ja tema pidevate võlgnevustega tegeleda. Ta teatas üürnikule, et soovib temaga üürilepingu lõpetada ning nõuda välja kogu võlgu olev summa. Sellepeale vastas üürnik kliendile, et viimane võib minna kasvõi kohtusse, kuid tema korterist välja ei koli ja võlga ei tasu. Klient pöördus abi saamiseks õigusabikulude kindlustuse poole. Üürikorter oli kantud õigusabikulude kindlustuse poliisile, seega laienes antud juhtumile kindlustuskaitse. -
Kodukindlustuse nõudest klientide vastu
1. veebruar 2021
Kliendid pöördusid õigusabikulude kindlustuse poole seoses sellega, et alumise naabri kodukindlustus esitas klientidele ootamatult 800 euro suuruse tagasinõude seoses väidetava aasta taguse veeuputusega alumise naabri köögis. Kliendid pöördusid esialgu ise kindlustusandja poole ja teatasid, et neid ei olnud väidetaval veekahjustuse päeval üldse kodus, kuid kindlustusandja jäi tagasinõude juurde.
-
Vaidlus löökaugus kahjustatud sõiduki kahjuhüvitise osas
1. veebruar 2021
ERGO Insurance SE klient pöördus õigusabikulude kindlustuse poole seoses kahju hüvitamise nõudega, kuna tema sõiduki rehvid said kahjustada löökaugust läbisõidul. Klient oli sündmuskohale kutsunud politsei, kes fikseeris sündmuskoha ning juhtumi asjaolud. Klient oli esialgu ise pöördunud tee hoolduse eest vastutava ameti poole ja nõudnud kahju hüvitamist, kuid kliendi nõue jäeti vastaspoole poolt rahuldamata.
-
Vaidlus reisikorraldajaga seoses reisitasu hinna alandamise nõudega
1. veebruar 2021
ERGO Insurance SE õigusabikulude kliendid pöördusid õigusabikulude kindlustuse poole seoses sellega, et ülemaailmse pandeemia väljakuulutamisega märtsis katkestas reisikorraldaja nende Bali saare puhkusereisi. Kliendid toimetati küll tagasi Eestisse, kuid klientidel jäi saamata kuue päeva majutus ja toitlustus Balil, mille eest oli tasutud. Reisikorraldaja keeldus põhjendamatult klientide reisitasu hinna alandamise nõude rahuldamisest.
-
Vaidlus sõidukile kukkunud puust
25. september 2020
Õigusabikulude kindlustuse juristi poole pöördus klient, kes kasutas igapäevaseks parkimiseks üht tühermaad, millel üks vastav ettevõte pakkus ka parkimisteenust. Klient tasus nagu kord ja kohus oma parkimise eest. Ühel päeval murdus parkimisplatsil asuv puu ja kukkus kliendi sõidukile ning tekitas 1500 eurose kahju. Enne, kui klient ERGO õigusabikulude juristi poole pöördus, proovis ta ka ise ettevõttega otse juhtumit lahendada, kuid see ei kandnud vilja.
-
Ära jäänud pidude eest peab raha tagasi saama
20. september 2020
Õigusabikulude kindlustuse poole pöördus klient, kellel tekkis eriolukorra ajal vaidlus ühe spordisaali omanikuga. Nimelt oli soov pidada spordisaalis lapse sünnipäeva ning tasutud oli ka ettemaks. Eriolukorra väljakuulutamise järel anti kliendile teada, et sünnipäev on võimalik edasi lükata hilisemale ajale, kuid ettemaksu ei tagastata.
-
Eriolukorra tõttu ära jäänud pakettreisi eest on õigus raha tagasi saada
15. september 2020
Reisikorraldaja tühistas perekonna pakettreisi seoses sel kevadel välja kuulutatud eriolukorraga riigis ja keeldus esialgu raha tagastamisest. Reisikorraldaja pakkus kliendile asenduseks teatud ajavahemikuks uut reisi, kuid seda pere ei soovinud. Klient pöördus õigusabikulude kindlustuse poole ja juhtumiga hakkasid tegelema juristid.
-
Tööandja koondas töötaja ebaseaduslikult
10. september 2020
Õigusabikulude kindlustuse juristi poole pöördus klient, kes koroonakriisi ajal koondati. Esialgu tundus tööandja tegutsemine olevat seaduslik ja töötajale maksti lisaks lõpparvele ka hüvitist. Selgus aga, et kliendil oli kodus üheaastane laps, samas tööle jäid kolleegid, kellel üldse lapsi ei olnud. Tegelikuks töölepingu ülesütlemise põhjuseks oli hoopis tööandja ja töötaja vahel olnud konfliktiolukord. Kasutades ära riigis valitsevat eriolukorda, vabanes tööandja soovimatust töötajast läbi koondamise. -
Kui tööandja lõpetab lepingu liialt lühikese etteteatamisajaga, on õigus saada hüvitist
9. juuni 2020
Tööandja teatas töötajale kaks päeva ette, et koondab töötaja. Kahe päeva pärast tööandja lõpetaski töölepingu, kandis töötajale kontole üle töötasu, puhkusehüvitise ja koondamishüvitise, kuid jättis tasumata hüvitise vähem etteteatatud aja eest. Kuigi töötaja alguses üritas ise tööandjaga suheldes kokkuleppe saavutada, seda ei juhtunud ja töötaja pöördus õigusabikulude kindlustuse juristi poole. Jurist koostas töötaja nimel põhjendatud nõudekirja ning saatis selle tööandjale. Nõudekirja kättesaamisel tasus tööandja töötajale maksmata jäetud hüvitise koheselt.
-
Kliendilugu: Suurettevõtete vastu nõude esitamist ei tasu karta!
20. mai 2020
Klient pöördus õigusabikulude kindlustuse poole, sest tal oli tekkinud vaidlus suurettevõttest tööandajaga, kes maksis töölepingu lõpetamisel töötajale vähem hüvitist, kui töötaja oleks pidanud saama. Tööandja oli oma huvide kaitseks palganud ühe tuntuima advokaadibüroo advokaadid. Tihti ei julge töötajad just seetõttu endise tööandja vastu astuda ja oma õigusi taga nõuda, kuna arvatakse, et sellel pole nii suure ja mõjuvõimsa vastase puhul mõtet.
-
Võit töövaidluses: tööandja ei pidanud märjal põrandal kukkumist tööõnnetuseks
21. jaanuar 2020
Meditsiiniõde oli jõudnud haiglas töötada vaid kaks kuud, kui libises töökoha märjal põrandal ning vigastas kukkudes oma põlve. Tööandja väitis, et tegu pole tööõnnetusega, sest põrandaid kuivatatakse pidevalt ning pigem oli see halbade juhuste kokkulangemine. -
Pikk kohtuprotsess: tööandja nõudis töötajalt 65 tuhat eurot väidetava pettuse eest
3. oktoober 2019
Õigusabikulude kindlustuse poole pöördus klient, kellelt tööandja nõudis väidetavalt töökohustuste rikkumise tõttu tekkinud kahju hüvitamist enam kui 65 000 euro ulatuses. Tööandja väitis, et töötaja on süüdi kauba puudujäägi tekkimises. -
Sõbra abistamine tõi kaasa kohtukutse
1. oktoober 2019
ERGO õigusabikulude kindlustuse poole pöördus mees, kes oli aidanud mõnda aega tagasi oma sõbral teha üürikorteris remonttöid ning parkis aeg-ajalt kortermaja ees autot. Nimelt oli korteriomanik esitanud kohtusse hagi, et mees ja tema sõber nüüd korteri vabastaksid, kuna üürileping oli lõppenud. Klient ise aga ei olnud kunagi selles korteris elanud. -
Avaldus tarbijakaitsesse: 1600 eurot hilinenud lennu eest
25. september 2019
Olin oma neljaliikmelise perega minemas kauaoodatud puhkusereisile, kuid bussis, mis pidi meid lennukile sõidutama, teatati, et lend lükatakse tehnilistel põhjustel edasi. Lennujaamas selgus, et lennuk väljub alles järgmisel hommikul.
-
Veekahjustusega telefon müüja kulul korda
16. aprill 2019
Pöördusin õigusabikulude kindlustuse poole, sest ümber läinud veeklaasi tõttu oli kuu aja vanune mobiiltelefon saanud kahjustada. Mobiiltelefoni müüja teatas aga, et mulle müüdud veekindla mobiili garantii ei hõlma vedelikukahjustusi.
-
Vaidlus automüüjaga: kasutatud auto eest kogu raha tagasi
2. märts 2019
Ostsin kasutatud auto, mis kuulutuse järgi pidi olema heas korras, hästi hooldatud, paljud keredetailid vahetatud ning tehtud korrosioonitõrje. Kui olin jõudnud sõidukiga mõnda aega sõita, hakkasin kuulma kahtlast kolksumist. Remonditöökotta pöördudes selgus, et sõiduki põhi oli täiesti läbiroostetanud ning töökoja hinnangul oli autoga liiklemine lausa eluohtlik.
-
Valedel alustel üles öeldud tööleping
8. veebruar 2019
Sain vallandamisteate ning helistasin ERGOsse, et küsida nende juristilt tasuta nõu, kuidas edasi tegutseda. Minu hinnangul oli tegu valedel alustel toimunud vallandamisega. Jurist selgitas mulle, et antud juhul on mul õigus vaidlustada ülesütlemine töövaidluskomisjonis. Samuti aitas ta mind avalduse koostamisel ning asjaolude täpsemaks väljaselgitamiseks määrati istung töövaidluskomisjonis, kus mind esindas ERGO jurist.