ERGO AML spetsialist Anna Aleksejeva nipid kodukontoris töötamiseks

29. jaanuar 2021

Nagu  paljudes ettevõtetes, nii on ka ERGO töötajad pidanud viimase aasta jooksul liikuma kontorist kodukontorisse. Teoreetiliselt on juba aastaid arutatud, kas tööd saaks teha ka kodus, kuid nüüd tuli see ümberkorraldus ära teha vaid loetud päevadega. Just 2020. aastal liitus ERGO meeskonnaga Anna Aleksejeva, kelle ametinimetuseks on AML spetsialist (Anti Money Laundering Specialist ehk rahapesu tõkestamise spetsialist). Anna tööks on monitoorida, et ettevõtte kaudu ei sooritataks kahtlaseid finantstehinguid. Esmapilgul võib arvata, et selline töö eeldab vaid andmeanalüüsi, kuid töö sisaldab ka rohkelt rahvusvahelist suhtlust, valdkonna arendamist ning kolleegide nõustamist. Anna jagab meiega, mis on tema kodukontoris töötamise nipid.


Anna arvates on kõige tähtsam kodukontoris just kindel töörutiin. „Ärkan alati samal ajal, teen oma hommikused toimetused ja siis „lähen tööle“. Jah, just nii ma seda sõnastan ja tunnen – ma lähen tööle, kuigi see töö on kõrvaltoas. Kui näiteks ema helistab ja küsib, kus ma olen, siis ütlen automaatselt, et „olen tööl“, mitte „kodus“. Üks osa rutiinist on ka see, et tuleb endale võtta puhke- ja söögipause. Toitumise puhul on kodus oluliselt lihtsam jälgida, et see oleks mitmekülgne ja tervislik.

„On väga oluline, et töö ajal keskendun vaid tööle ja lülitan ennast kodusest olmest välja,“ tõdes Anna. „Tegelikult ongi kodus kergem keskenduda, kuna siin on vaikus ja rahu, kontoris oleks vast saginat rohkem. Kindlasti on keerulisem neil inimestel, kes töötavad pereliikmetega samas toas või tahavad lapsed pidevalt tähelepanu, siis võib kodukontor olla väljakutse.“ Kuna Anna töös on ka palju suhtlust Läti ja Leedu kolleegidega, siis tähendab see rohkelt videokõnesid, kuid neid saab ju teha nii kontoris kui kodus. „Kontoris oleks ma pidanud lihtsalt ühest koosolekuruumist teise liikuma, et mitte teisi oma kõnedega segada,” selgitas Anna.

Kodus peavad olema suurepärased töötingimused. „Juba ERGOsse tööle tulles teadsin, et hakkan kodus töötama, mistõttu otsustasin sisustada endale mõnusa töökoha. ERGO poolt sain esimesel tööpäeval arvuti ja monitori, kuid ise ostsin hea kontoritooli, laua jne. Positiivne on see, et ka tööandja poolt on töökeskkonna loomiseks rahaline toetus olemas. Nüüd ei pea ma köögilaua taga töötama, mul on oma kabinet. Tulevikus on plaanis seda kõike veelgi mugavamaks teha,“ kinnitas Anna.

Kui ma ERGOs alustasin, siis natuke muretsesin kodus töötamise pärast: kas mul tekib nõnda töökaaslastega hea kontakt ja tiimitunne. Seega tegin otsuse, et pean ise olema positiivne ja suhtlema aktiivselt oma kolleegidega, et meil kõigil oleks hea meeskonnavaim.  

Anna jõudis järeldusele, et kodukontoris töötamine talle sobib. „Ma soovin sellist töökorraldust ka tulevikus. Minu jaoks on see võimalus. Jah, on asju, millega tuleb kodukontoris arvestada, kuid kokkuvõttes tagab ka kodukontor ladusa tööprotsessi ja head tulemused,” kinnitas ta.

Anna soovitused kodukontoris töötamiseks:

  • Tee omale kindel päevakava ja töörutiinid;
  • Tööpäeva osaks peavad saama puhke- ja söögipausid;
  • Tööajal keskendu vaid tööle. Lülita ennast kodusest olmest välja, ideaalis tööta teises toas;
  • Loo oma kodukontorisse head töötingimused. Õnneks tuleb ka tööandja appi;
  • Hoia meeskonnavaimu ja häid suhteid - siin on oluline igapäevane ja positiivne suhtlus kolleegidega;
  • Kodukontor on võimalus ja uus reaalsus.