Suurfirma hirmutas ülekohtuse rahanõudega

20. mai 2024

Klient pöördus ERGO õigusabikulude kindlustuse poole murega, et üks Eestis tegutsev autojagamisteenuse pakkuja nõuab temalt raha, olles määranud kliendile trahvi sõidukile kahju tekitamise eest. Klient oli sõitnud teenuspakkuja autoga ning selle sõidu lõpul korralikult parkinud. Ettevõte aga väitis, et sõidukit on kahjustatud. 

Nimelt oli järgnev sõitja andnud teada, et ei saanud oma sõitu alustada, sest auto oli sõitnud parkimismuna peale ja sinna kinni jäänud. Klient oli veendunud, et tema parkimismuna peale ei sõitnud, kuid seda võis teha järgmine sõitja. 

Õigusabikulude kindlustuse jurist pöördus teenusepakkuja poole ning palus edastada kõik nõudega seotud dokumendid. Dokumentidest tuli selgelt välja, et tegelikult oligi järgmine klient ise sõitnud parkimismuna peale, kuid üritas veeretada süü ERGO kliendi kaela. Teenusepakkuja ei olnud ilmselgelt ise asjasse üldse süvenenud või üritas kõigele vaatamata saada raha kätte ERGO kliendilt, lootuses, et klient ei suuda ettevõttele vastu vaielda. Jurist saatis teenusepakkujale kirja, milles pööras tähelepanu, et nõue oli esitatud vale isiku vastu ning et parkimismuna otsa oli sõitnud hoopis järgmine auto kasutaja. Selle kirja peale andis teenusepakkuja kiirelt teada, et tühistab kliendile määratud trahvi ning ei nõua temalt enam raha tasumist. Klient oli väga tänulik, et vabanes alusetust nõudest, mille vastu oleks tal üksinda olnud väga raske seista.