Üha enam eestlasi seisab oma õiguste eest kohtuni välja
20. juuli 2018
Tänavu esimese poolaastaga on ERGO andnud klientidele õigusalaseid käitumisjuhiseid ligi 2 000 korral. Kui enamik inimesi arvab siiani, et õigusabi läheb vaja vaid kohtusse pöördumise korral, siis tegelikkuses võib vajadus tekkida ka kõige argisemates olukordades. “Kohtusse pöördumine on reeglina viimane abivahend, meie esmane eesmärk on leida igale tekkinud olukorrale lahendus kokkuleppe teel,” kinnitas Kalvet.
Kõige enam tuleb õigusabikulude kindlustuses nõustamist vajavaid küsimusi ette seoses tööõiguse valdkonnaga. Levinud on näiteks juhtumid, kus tööandja lõpetab töösuhte seadusevastaselt ilma igasuguse eelneva hoiatuseta, keeldub ületundide tasustamisest või tekivad tööandjaga vaidlused pärast lapsehoolduspuhkuselt tagasi tööle naasmist.
“Üha sagedamini tuleb Eestis ette ka tarbijaõigustega seotud õigusabikulude kindlustusjuhtumeid. Tüüpiline olukord on näiteks selline, kus ettevõte keeldub garantii ajal kliendi pretensiooni korral ostetud kaupa parandamast või ümber vahetamast. Mitmed meieni jõudnud juhtumid on seotud ka sõidukitega, näiteks avastatakse autol pärast ostutehingut varjatud puudused või pole autoremondi töökoda teinud oma tööd korralikult,” selgitas Kalvet. Lisaks on viimasel ajal olnud klientidel mitmeid vaidlusi lennuettevõtetega, kellelt soovitakse saada kätte lendude hilinemisest tingitud kompensatsiooni.
“Õiguse jalule seadmine võib olenevalt olukorrast olla väga kallis. Kui liita ainuüksi kulud, mis on seotud näiteks juristide töö, riigilõivude, kohtuekspertiiside ja tunnistajate kohtusse kutsumisega, siis ulatuvad saadud summad sageli mitme tuhande euroni. Inimesed, kes pole oma juriidilisi riske kindlustusega maandanud, löövad just seetõttu oma õiguste eest seismisele lihtsalt käega,” lisas Kalvet.