Kogemus: kuidas Sanitex oma töötajad ravikindlustuse usku pööras?
2. detsember 2024
Baltikumi suurima hulgi-, distributsiooni- ja logistikaettevõtte Eesti filiaali personalijuht Katre Laas räägib, kuidas nad Sanitex Eesti töötajate tervise eest seismisel suurema rolli võtsid ja täiendavast ravikindlustusest ühe töötajate lemmikhüve tegid.
„Idee pakkuda meie töötajatele täiendavat ravikindlustust tuli algselt Sanitexi grupilt, kuhu meie ettevõte kuulub. Meie ülesanne oli see n-ö ellu äratada ehk et panna inimesed seda ka päriselt kasutama,“ jagab Laas. Tema sõnul tuleb esmalt selgeks teha töötajate soovid ning seejärel otsida sobiv kindlustuspakkuja. Sanitexi jaoks oli oluline, et ravikindlustuse paketis sisalduksid hambaravi ja eriarsti kaitse, kuna just need kaks liiki on inimestele kõige olulisemad. Sobiva partneri leidmisel oli neile abiks maaklerettevõte, kelle saadetud pakkumiste hulgast valiti välja kõige sobivam.
Personalijuht tõdeb, et esimesel aastal oli töötajate huvi boonuse vastu pigem madal. „Ühelt poolt oli põhjuseks vähene teadlikkus ravikindlustuse sisust ja toimimisest, samuti arvati, et selle kasutamine ja hüvitiste taotlemine on väga keeruline,“ meenutab Laas. Siinkohal oligi personaliosakonna väljakutseks inimestele ravikindlustus heas mõttes „maha müüa“ ja näidata, et hüvitise taotlemine ERGO äpi kaudu on tegelikult väga lihtne. Selleks oli neil esmalt vaja saada võimalikult paljud töötajad äppi proovima. „Teadsime, et kui nad selle protsess korra läbi teevad, on inimestel asi käpas ja nad jäävad teenust kasutama,“ ütleb personalijuht.
Esimese taktikalise sammuna pani Sanitex töötajate kohustusliku tervisekontrolli ravikindlustuspaketi sisse. Kuna tervisekontrolli peab iga töötaja minema ja see toimus ERGO ravikindlustuse kaudu, sai suur hulk töötajatest seeläbi esimese kogemuse kätte. Kõige mõjusam on Laasi hinnangul just kolleegilt kuuldud positiivne kogemus – selliste päris lugude toel levib info ettevõtte sees kõige paremini. Üldise teadlikkuse suurendamiseks korraldati kõigile töötajatele ka infotund ja tutvustati ravikindlustust erinevate teemanurkade kaudu siseveebis. „Näiteks sidusime ravikindlustuse meeste tervise kuuga ja kutsusime meeskolleege üles oma tervist kontrollima,“ tõi ta näite.
Positiivse poole pealt toob personalijuht välja ka selle, et koostööpartneritega arveldab ERGO otse ja töötaja ei pea isegi hüvitisetaotlust tegema. See tähendab, et kui töötaja pöördub tervisemurega ERGO koostööpartneri juurde, ei pea ta kohapeal ravi eest ise maksma, vaid meditsiiniasutus arveldab otse ERGOga. „Inimeste sissetulekud ja võimalused on väga erinevad ning 100-eurone visiiditasu võib olla suur summa, isegi kui inimene saab selle 3 päeva pärast tagasi,“ selgitab Laas.
Kõige rohkem kasutatavad Sanitexi töötajad hambaravi hüvitist ja ettevõte on seda limiiti igal aastal ka tõstnud. Samuti on populaarne eriarstiabi. Selleks, et töötajad oleksid motiveeritud ja hea tervise juures, vaatab Sanitex igal aasta lepingusse valitud kindlustuskaitsed ja summad üle ning teeb vajadusel muudatusi. Näiteks lisati paar aastat tagasi kindlustuspaketti ka psühholoogilise nõustamise teenus. „Tänapäeval elu on üsna tempokas ja pingeline – selleks, et vaimne tervis ei jääks unarusse, pakume oma inimestele tuge.“
Laas sõnas, et suurim võit, mida ettevõte tööandja täiendava ravikindlustuse pakkumisest saab, on tervemad inimesed. „Täiendav ravikindlustus on meie motivatsioonipaketi oluline hüve ja rõõm on kuulda kohvinurga vestlustest, et töötajad väärtustavad seda väga.“