Eesti inimeste vajadus autoabi järele on kasvanud hüppeliselt
11. märts 2021
Kindlustuse hinnangul on senisest suurema abivajajate arvu põhjuseks külm talv, tohutu lumekogus ja libedus. „Jaanuaris ja veebruaris vajati auto käivitamisel abi kolm korda rohkem kui aasta varem ning kui eelmise aasta jaanuaris oli autode lumest välja tõmbamisi vaid kaks, sest lund praktiliselt polnudki, siis selle aasta jaanuaris oli juhtumeid 24,“ tõdes ERGO sõidukikindlustuse portfelli juht Kaido Naarits.
Autoabi hüppelist kasvu kinnitab ka ööpäevaringset hädaabi- ja kahjukäsitlusteenust pakkuva OÜ Roheline Laine tegevjuht Martin Netz. „Ühest küljest on põhjuseks külmakraadid, kuid teisalt ka see, et praegusel koroonaajal ei sõida inimesed autodega nii palju kui varem. Palju ollakse kodukontorites, mistõttu akude võimsus on vähene ja kui külm ilm siia juurde liita, tekivadki käivitamisel probleemid. Veel on märgata, et inimesed on talvised sõiduoskused kohati ära unustanud – kiputakse oma sõiduoskusi ülehindama ja talve alahindama,“ ütles Netz.
ERGO statistika kohaselt on tavapäraselt autoabisse pöördumise põhjuseks 60% tehniline rike või auto tõrkumine käivitumisel. Ligi 20% kõnedest tehakse seoses liiklusõnnetuste ja kindlustusjuhtumitega, 14% juhtudel vajatakse abi purunenud rehvi tõttu. Põhjuseid autoabisse pöördumiseks on teisigi: vajatakse lukuabi või abi lumest või liivast välja tõmbamisel, kütus on otsa saanud või soovitakse eksperdi nõuandeid telefoni teel.
Kindlustuse andmetel on selle talve kõige juhtumite rohkem päev olnud 23. veebruar, kui sadas jäävihma ja teeolud olid üliohtlikud. „Rohelises Laines see päev aga kõige töörohkem polnudki. Kõned sagenevad üldjuhul just väga külmade ilmade puhul, kuna autod ei käivitu,“ rääkis Netz.
ERGO sõidukikindlustuse portfelli juht toob välja juhtumi ühest talvepäevast, mil väljas oli külma -25 kraadi. „Saime kliendilt kaebuse, sest ta sõiduk vajas käivitusabi, kuid abi saamine olevat võtnud väga kaua aega. Juhtumi lähemal uurimisel selgus, et autoabi saabus kohale seitsme minutiga ja käivitas auto koheselt. See on tegelikult erakordselt kiire aeg taolise teenuse osutamisel. Paraku -25-kraadises pakases võib tõesti seitse minutit tunduda üüratult pikk,“ nentis Kaido Naarits.
Tema sõnul on autoabi saanud eestlaste seas hinnatud teenuseks. Enamik laekunud kõnedele vastatakse 20 sekundi jooksul ning suuremates linnades on abi kohal 30 minutiga. „Siiski leidub ka inimesi, kes pole sellest teenusest kuulnud või kui mure käes, siis ei meenu, et kindlustuspaketis on ka autoabi,“ ütles Naarits.
Ta lisas, et paljud kindlustusseltsid pakuvad kaskokindlustuse olemasolul tasuta ööpäevaringset autoabi. „Kui kasko aga puudub, tasub autoabiteenus liikluskindlustusele juurde osta, sest nagu näha, on ootamatud viperused autodega üsna kerged tekkima,“ lisas ta.
Möödunud aastal pöörduti ERGO Autoabisse 5475 korral, mis teeb keskmiselt 15 kõne päevas. ERGO on üks juhtivatest kindlustusseltsidest Baltikumis, pakkudes terviklikku valikut nii vara- kui ka elukindlustuslahendustest. Eestis, Lätis ja Leedus usaldab ERGO grupi teenuseid, teadmisi ning finantsilist stabiilsust üle 550 000 kliendi.
ERGO kaskokindlustusega on autoabi TASUTA. Vaatan lähemalt SIIT